Strona głównaMicrosoft SPLA > Licencjonowanie > Czym jest Microsoft SPLA?

Czym jest Microsoft SPLA?

Szeroki wybór oprogramowania Microsoft w prostym systemie licencjonowania opartym na comiesięcznych rozliczeniach.

Co to jest Microsoft SPLA?

SPLA to program licencjonowania oprogramowania oparty na comiesięcznych rozliczeniach. Umożliwia firmom świadczenie usług związanych z oprogramowaniem, takich jak hosting i outsourcing oprogramowania, bez ryzyka związanego z dużą inwestycją początkową.

lub zadzwoń: +48 607 819 997

Opłaty w programie SPLA uzależnione są od faktycznego wykorzystania oprogramowania w danym miesiącu. Licencje zakupione w ramach umowy SPLA dają usługodawcom prawo do wykorzystania oprogramowania w celach komercyjnych. Klient może swobodnie zakupić usługi wdrożone z wykorzystaniem oprogramowania Microsoft bez konieczności inwestycji we własne licencje na oprogramowanie. Jest to możliwe dzięki uzyskaniu bezpośredniego lub pośredniego użytkowania programów Microsoft na podstawie umowy SPLA posiadanej przez danego usługodawcę.
 

Kiedy Stosujemy SPLA?

  • gdy Partner udostępnia własną aplikację, którą uruchamia na serwerze przy wykorzystaniu produktów Microsoft

  • gdy Partner zapewnia swoim Klientom dostęp do produktów Microsoft na potrzeby hostowania stron www (z własnego lub wynajmowanego serwera)

  • gdy Partner świadczy inne usługi dostępu do oprogramowania na własnym lub wynajmowanym sprzęcie (np. wynajem laptopów)

SPLA jest dedykowane w szczególności:

  • firmom zajmującym się hostingiem internetowym
  • firmom typu ASP (Application Service Provider), udostępniających aplikacje przez Internet
  • dostawcom usług z zakresu współpracy i komunikacji sieciowej
  • dostawcom infrastruktury platform
  • firmom udostępniającym media strumieniowe 
  • operatorom internetowym 
  • niezależnym producentom oprogramowania udostępniającym aplikacje w hostingu 
  • firmom zajmującym się sprzedażą licencji na oprogramowanie w outsourcingu informatycznym 
  • firmom zajmującym się sprzedażą licencji na oprogramowanie w outsourcingu procesów biznesowych 
  • konsultantom świadczącym usługi związane z oprogramowaniem

Benefity wynikające z umowy SPLA

  • Brak kosztów początkowych

  • Płatność za faktycznie wykorzystanie licencji (Pay as You go)

  • Software Assurance w cenie każdej licencji

  • Klient Końcowy może mieć lokalizację gdziekolwiek na świecie

  • Możliwość dodania podmiotów stowarzyszonych do umowy

  • Możliwość dostarczania usług do instytucji szkolnych (Academic pricelist)

  • Możliwość użycia SPLA na potrzeby własne (max. 50% licencji liczonych produkt po produkcie)

  • Bezpłatny 60dniowy okres testowy dla klienta końcowego

  • Bezpłatne 90 dniowe środowisko testowe dla Service Provider’a

 


Główne różnice między modelem tradycyjnym a dzierżawionym

 

Outsourcing

Model tradycyjny

Sprzęt

Dostawcy

Klienta Końcowego

Księgowość

  • OPEX

  • koszt operacyjny

  • CAPEX

  • inwestycja

Rozliczenie

Miesięcznie

Z góry

Elastyczność

Wysoka

Niska

Licencje

Czasowe

Na własność

Odpowiedzialność

Dostawcy

Klienta Końcowego

Kontakt z konsultantem

Stały

Jednorazowy

Umowa

Długoterminowa

Jednorazowa

Rozszerzenie funkcjonalności

W dowolnej chwili

Na podstawie jednorazowych umów

Skontaktuj się ze specjalistą

Małgorzata Domańska-Skrok

+48 607 819 997